NOTICIAS

Trigésima sesión Seminario Interno FEN

imagen_noticia

El pasado miércoles 01 de Junio se llevó a cabo la trigésima sesión del seminario interno de FEN donde se expone trabajos en progreso de académicos y avances de tesis de estudiantes. Este evento fue desarrollado en las dependencias del Departamento de Administración, Facultad de Economía y Negocios, Universidad de Chile. 
 
En esta oportunidad Serdar S. Durmusoglu, quién es profesor asociado de Marketing en la Universidad de Dayton, realizó una presentación acerca de una de sus últimas investigaciones, titulada New Service Screening Committee Performance: The Roles of Transformational Leadership and Absorptive Capacity", la cual trata deScreening committees address technological, market, and competitive dynamics by identifying, selecting, and allocating resources to the most promising innovation projects they are presented with. Performance of such committees is negatively affected by clashing views and conflicts of interest between members, the complexity of the task, and the high level of uncertainty regarding the dynamics of the competitive environment, technology, and customer requirements, as well as the uncertain outcomes of the proposed innovation projects. Applying a micro-foundations perspective, we hypothesize positive effects of transformational leadership and committee-level absorptive capacity (ACAP) on screening performance. Using data pertaining to 123 screening decisions, we empirically investigate the relationships. ACAP is conceptualized in two dimensions: the screening committee's capability to value, recognize and assimilate new information (i.e., potential absorptive capacity: PACAP) and the committee’s ability to adapt their decision-making tools and procedures to the situation (i.e., realized absorptive capacity: RACAP). The results show that the effects of transformational leadership on screening performance are fully mediated by ACAP, while the effects of PACAP are fully mediated by RACAP. Based on these findings we make actionable suggestions as to how to further improve the innovation screening processes in firms.

MPBD 2017: Primer Reporte de Marketing y Publicidad Basado en Datos

Este primer reporte se trata de un documento inédito que permite poner en contexto cómo se encuentra actualmente el “data marketing” en Chile, abordando temas especí...

MPBD 2017: Primer Reporte de Marketing y Publicidad Basado en Datos

Este primer reporte se trata de un documento inédito que permite poner en contexto cómo se encuentra actualmente el “data marketing” en Chile, abordando temas especí...

Todos los Derechos © 2014 | Departamento de Administración - Facultad de Economía y Negocios - Universidad de Chile - Diagonal Paraguay 257, torre 26, oficina 1101, piso 11, Santiago, Chile.