PUBLICACIONES

Customer Retention and Price Matching: The AFP´s Case

ISI: Customer Retention and Price Matching: The AFP´s Case

SERGIO OLAVARRIETA S., ENRIQUE MANZUR M., PEDRO HIDALGO C., PABLO FARÍAS N.

2008 - Journal of Business Research - Vol. 61, Nº 6, Pp 691-696

Abstract

Understanding the long-term price matching effects on CLV is important in evaluating the effectiveness of these policies in stimulating customer retention. In industries with low brand differentiation and low customer involvement (e.g., private pension system), it can be seen that choosing a brand is based on inertia. The objective of this article is to analyze the convenience for the firm of improving customer retention, by matching the lowest price in the Chilean private pension system. Results suggest that matching the industry's price leader reduces the firm's CLV, thus diminishing firm incentives to make this marketing effort.

Keywords

AFP, CLV, Chilean pension system, Customer lifetime value, Customer retention, Price defectors.

¿Quieres seguir leyendo? [Accede a la publicación completa]

El no utilizar estándares de sostenibilidad significa que algo estamos dejando de hacer

La crisis surgida en Quintero y Puchuncaví deja abiertas varias interrogantes que por ahora parecen estar lejos de resolverse, pues más allá de los episodios concretos que se v...

La Universidad de Chile propone mejorar los sesgos generados hacia las mujeres en el mundo laboral

Es necesario fortalecer y transferir herramientas conceptuales sobre el impacto que generan las diferencias de género en el trabajo. El pasado 09 de Agosto. El Observatorio de Gest...

Todos los Derechos © 2014 | Departamento de Administración - Facultad de Economía y Negocios - Universidad de Chile - Diagonal Paraguay 257, torre 26, oficina 1101, piso 11, Santiago, Chile.