PUBLICACIONES

Customer Retention and Price Matching: The AFP´s Case

ISI: Customer Retention and Price Matching: The AFP´s Case

PEDRO HIDALGO C., SERGIO OLAVARRIETA S., PABLO FARÍAS N., ENRIQUE MANZUR M.

2008 - Journal of Business Research - Vol. 61, Nº 6, Pp 691-696

Abstract

Understanding the long-term price matching effects on CLV is important in evaluating the effectiveness of these policies in stimulating customer retention. In industries with low brand differentiation and low customer involvement (e.g., private pension system), it can be seen that choosing a brand is based on inertia. The objective of this article is to analyze the convenience for the firm of improving customer retention, by matching the lowest price in the Chilean private pension system. Results suggest that matching the industry's price leader reduces the firm's CLV, thus diminishing firm incentives to make this marketing effort.

Keywords

AFP, CLV, Chilean pension system, Customer lifetime value, Customer retention, Price defectors.

¿Quieres seguir leyendo? [Accede a la publicación completa]

Estudio Adopción y Brechas para Transformación Digital

El Observatorio de Sociedad Digital de la Facultad de Economía y Negocios (FEN) de la Universidad de Chile, presentó el estudio “Adopción & Brechas para Transformaci&...

Observatorio Gestion Personas organiza Seminarion con Profesora Giverny de Boeck

  El Profesor Pedro Leiva, Director del Observatorio de Gestión de Personas del Departamento de Administración y Negocios de la Facultad de Economía y Negocios de la U...

Todos los Derechos © 2014 | Departamento de Administración - Facultad de Economía y Negocios - Universidad de Chile - Diagonal Paraguay 257, torre 26, oficina 1101, piso 11, Santiago, Chile.