PUBLICACIONES

Customer Retention and Price Matching: The AFP´s Case

ISI: Customer Retention and Price Matching: The AFP´s Case

SERGIO OLAVARRIETA S., PABLO FARÍAS N., PEDRO HIDALGO C., ENRIQUE MANZUR M.

2008 - Journal of Business Research - Vol. 61, Nº 6, Pp 691-696

Abstract

Understanding the long-term price matching effects on CLV is important in evaluating the effectiveness of these policies in stimulating customer retention. In industries with low brand differentiation and low customer involvement (e.g., private pension system), it can be seen that choosing a brand is based on inertia. The objective of this article is to analyze the convenience for the firm of improving customer retention, by matching the lowest price in the Chilean private pension system. Results suggest that matching the industry's price leader reduces the firm's CLV, thus diminishing firm incentives to make this marketing effort.

Keywords

AFP, CLV, Chilean pension system, Customer lifetime value, Customer retention, Price defectors.

¿Quieres seguir leyendo? [Accede a la publicación completa]

MPBD 2017: Primer Reporte de Marketing y Publicidad Basado en Datos

Este primer reporte se trata de un documento inédito que permite poner en contexto cómo se encuentra actualmente el “data marketing” en Chile, abordando temas especí...

MPBD 2017: Primer Reporte de Marketing y Publicidad Basado en Datos

Este primer reporte se trata de un documento inédito que permite poner en contexto cómo se encuentra actualmente el “data marketing” en Chile, abordando temas especí...

Todos los Derechos © 2014 | Departamento de Administración - Facultad de Economía y Negocios - Universidad de Chile - Diagonal Paraguay 257, torre 26, oficina 1101, piso 11, Santiago, Chile.