PUBLICACIONES

Felicidad: análisis de drivers entre Chile y Canadá

J. Nacional: Felicidad: análisis de drivers entre Chile y Canadá

MIGUEL MENDOZA H., BENJAMÍN GÓMEZ.

2011 - Revista Estudio de Administración - Vol. 18 N°1, Pp 1- 22

Abstract

This study attempts to assess the relative importance of differentdrivers of happiness and their impact in the subjective well being ofindividuals. It tries to measures factors and conditions that makepeople report a higher level of happiness. Also, the paper tries toidentify how cultural and contextual elements can influenceperception of happiness. In order to do this we use conjoint analysisconsidering as independent variables; level of income, laborstability, security, social networks and level of education for Chileand Canada. The finding suggest that for the case of Chile, Incomeand job stability are both factor almost equally important to explaina given level of happiness. In the case of Canada income is the mostimportant factor followed by job stability with about half theimportance of income.

Keywords

Happiness, Subjective well being, Conjoint analysis.

¿Quieres seguir leyendo? [Accede a la publicación completa]

MPBD 2017: Primer Reporte de Marketing y Publicidad Basado en Datos

Este primer reporte se trata de un documento inédito que permite poner en contexto cómo se encuentra actualmente el “data marketing” en Chile, abordando temas especí...

MPBD 2017: Primer Reporte de Marketing y Publicidad Basado en Datos

Este primer reporte se trata de un documento inédito que permite poner en contexto cómo se encuentra actualmente el “data marketing” en Chile, abordando temas especí...

Todos los Derechos © 2014 | Departamento de Administración - Facultad de Economía y Negocios - Universidad de Chile - Diagonal Paraguay 257, torre 26, oficina 1101, piso 11, Santiago, Chile.