PUBLICACIONES

Innovation and business research in Latin America: An overview

ISI: Innovation and business research in Latin America: An overview

SERGIO OLAVARRIETA S., MAURICIO VILLENA.

2014 - Journal of Business Research - Vol. 67, N° 4, Pp 489 - 497

Abstract

Innovation in Latin America is a challenge for achieving development. Several Latin American countries and businesses are attempting to increase innov ation and entrepreneurship but they face substantial challenges and difficulties. Institutional, governmental and business policies and practices need to be enhanced in order to increase such innovation. Increasing business research in Latin America and university-business partnerships is probably key in such endeavor. This special issue provides some evidence regarding these challenges at the company level, industry level, and country level. This issue also includes three cases showing Latin American company experiences with financial, marketing and new product innovations and market changes.

Keywords

Innovation, Business research, Scientometrics, Research productivity, Latin America, Growth.

¿Quieres seguir leyendo? [Accede a la publicación completa]

El no utilizar estándares de sostenibilidad significa que algo estamos dejando de hacer

La crisis surgida en Quintero y Puchuncaví deja abiertas varias interrogantes que por ahora parecen estar lejos de resolverse, pues más allá de los episodios concretos que se v...

La Universidad de Chile propone mejorar los sesgos generados hacia las mujeres en el mundo laboral

Es necesario fortalecer y transferir herramientas conceptuales sobre el impacto que generan las diferencias de género en el trabajo. El pasado 09 de Agosto. El Observatorio de Gest...

Todos los Derechos © 2014 | Departamento de Administración - Facultad de Economía y Negocios - Universidad de Chile - Diagonal Paraguay 257, torre 26, oficina 1101, piso 11, Santiago, Chile.