PUBLICACIONES

Innovation and business research in Latin America: An overview

ISI: Innovation and business research in Latin America: An overview

SERGIO OLAVARRIETA S., MAURICIO VILLENA.

2014 - Journal of Business Research - Vol. 67, N° 4, Pp 489 - 497

Abstract

Innovation in Latin America is a challenge for achieving development. Several Latin American countries and businesses are attempting to increase innov ation and entrepreneurship but they face substantial challenges and difficulties. Institutional, governmental and business policies and practices need to be enhanced in order to increase such innovation. Increasing business research in Latin America and university-business partnerships is probably key in such endeavor. This special issue provides some evidence regarding these challenges at the company level, industry level, and country level. This issue also includes three cases showing Latin American company experiences with financial, marketing and new product innovations and market changes.

Keywords

Innovation, Business research, Scientometrics, Research productivity, Latin America, Growth.

¿Quieres seguir leyendo? [Accede a la publicación completa]

Corrupción en Startups. Lecciones para el Ecosistema de Innovación Chileno

Cuando hablamos de empresas startups la mayoría de los casos pensamos en jóvenes idealistas, expertos en alguna tecnología, impulsados por desarrollar nuevos productos y servic...

La importancia de la aplicación de innovación en las empresas para detectar oportunidades

La investigación plantea que la selección de mejores proyectos; la integración de grupos de interés externos y el desarrollo de políticas de incentivo al riesgo, ...

Todos los Derechos © 2014 | Departamento de Administración - Facultad de Economía y Negocios - Universidad de Chile - Diagonal Paraguay 257, torre 26, oficina 1101, piso 11, Santiago, Chile.