PUBLICACIONES

Innovation and business research in Latin America: An overview

ISI: Innovation and business research in Latin America: An overview

SERGIO OLAVARRIETA S., MAURICIO VILLENA.

2014 - Journal of Business Research - Vol. 67, N° 4, Pp 489 - 497

Abstract

Innovation in Latin America is a challenge for achieving development. Several Latin American countries and businesses are attempting to increase innov ation and entrepreneurship but they face substantial challenges and difficulties. Institutional, governmental and business policies and practices need to be enhanced in order to increase such innovation. Increasing business research in Latin America and university-business partnerships is probably key in such endeavor. This special issue provides some evidence regarding these challenges at the company level, industry level, and country level. This issue also includes three cases showing Latin American company experiences with financial, marketing and new product innovations and market changes.

Keywords

Innovation, Business research, Scientometrics, Research productivity, Latin America, Growth.

¿Quieres seguir leyendo? [Accede a la publicación completa]

¿Cómo los hombres podemos ser aliados en la prevención de la violencia de género?

El martes 26 de mayo, el Observatorio de Gestión de Personas de la Facultad de Economía y negocios de la Universidad de Chile, junto al centro de Desarrollo Gerencial (Unegocios), rea...

¿Se han agotado los Recursos Naturales de Chile?

El 18 de mayo de 2020 Chile se convirtió en el primer país latinoamericano con sobregiro ecológico, es decir, hemos agotado como país los recursos naturales que tenemos ...

Todos los Derechos © 2014 | Departamento de Administración - Facultad de Economía y Negocios - Universidad de Chile - Diagonal Paraguay 257, torre 26, oficina 1101, piso 11, Santiago, Chile.