PUBLICACIONES

Food marketing, children and obesity in Chile. Evidence and challenges for regulation

J. Internacional: Food marketing, children and obesity in Chile. Evidence and challenges for regulation

RODRIGO URIBE B., ALEJANDRA FUENTES-GARCÍA.

2013 - Communication Research Trends - Vol. 32, N° 2, Pp 14

Abstract

The article discusses the evidence of childhood obesity and the challenges for regulation on the food marketing in Chile. The authors talk about the role of the rapid economic growth, the remaining level of poverty, and the persisting economic inequalities in the rising cases of obesity in the nation.They also tackle the effect of marketing communications on children and the prominence of food and beverage communication campaigns targeted at children.

Keywords

¿Quieres seguir leyendo? [Accede a la publicación completa]

La transformación digital que viene

Cristián Maulén, Director del Observatorio de Sociedad Digital del Departamento de Administración de la Facultad de Economía y Negocios de la Universidad de Chile. ...

Los desafíos de la energía asequible no contaminante

Según el Informe de Sostenibilidad, “Chile y sus regiones, 2015”, del Observatorio de Sostenibilidad de la Facultad de Economía y Negocios de la Universidad de Chile (FEN)...

Todos los Derechos © 2014 | Departamento de Administración - Facultad de Economía y Negocios - Universidad de Chile - Diagonal Paraguay 257, torre 26, oficina 1101, piso 11, Santiago, Chile.