PUBLICACIONES

Food marketing, children and obesity in Chile. Evidence and challenges for regulation

J. Internacional: Food marketing, children and obesity in Chile. Evidence and challenges for regulation

RODRIGO URIBE B., ALEJANDRA FUENTES-GARCÍA.

2013 - Communication Research Trends - Vol. 32, N° 2, Pp 14

Abstract

The article discusses the evidence of childhood obesity and the challenges for regulation on the food marketing in Chile. The authors talk about the role of the rapid economic growth, the remaining level of poverty, and the persisting economic inequalities in the rising cases of obesity in the nation.They also tackle the effect of marketing communications on children and the prominence of food and beverage communication campaigns targeted at children.

Keywords

¿Quieres seguir leyendo? [Accede a la publicación completa]

El no utilizar estándares de sostenibilidad significa que algo estamos dejando de hacer

La crisis surgida en Quintero y Puchuncaví deja abiertas varias interrogantes que por ahora parecen estar lejos de resolverse, pues más allá de los episodios concretos que se v...

La Universidad de Chile propone mejorar los sesgos generados hacia las mujeres en el mundo laboral

Es necesario fortalecer y transferir herramientas conceptuales sobre el impacto que generan las diferencias de género en el trabajo. El pasado 09 de Agosto. El Observatorio de Gest...

Todos los Derechos © 2014 | Departamento de Administración - Facultad de Economía y Negocios - Universidad de Chile - Diagonal Paraguay 257, torre 26, oficina 1101, piso 11, Santiago, Chile.