PUBLICACIONES

Food marketing, children and obesity in Chile. Evidence and challenges for regulation

J. Internacional: Food marketing, children and obesity in Chile. Evidence and challenges for regulation

ALEJANDRA FUENTES-GARCÍA., RODRIGO URIBE B.

2013 - Communication Research Trends - Vol. 32, N° 2, Pp 14

Abstract

The article discusses the evidence of childhood obesity and the challenges for regulation on the food marketing in Chile. The authors talk about the role of the rapid economic growth, the remaining level of poverty, and the persisting economic inequalities in the rising cases of obesity in the nation.They also tackle the effect of marketing communications on children and the prominence of food and beverage communication campaigns targeted at children.

Keywords

¿Quieres seguir leyendo? [Accede a la publicación completa]

Profesor Pedro Leiva expuso en el Seminario SUSESO-ISTAS 21

El pasado 19 de abril, el Director del Observatorio de Gestión de Personas de la Facultad de Economía y Negocios de la Universidad de Chile, Profesor Pedro Leiva participó como...

Profesora Soledad Etchebarne participo en Seminario de Educación Financiera en Jóvenes Chilenos: Evidencia y Desafíos.

El pasado 14 de marzo de 2018, se llevo a cabo en el auditorio del Banco Central el Seminario de “Educación Financiera en Jóvenes Chilenos: Evidencia y Desafíos”. E...

Todos los Derechos © 2014 | Departamento de Administración - Facultad de Economía y Negocios - Universidad de Chile - Diagonal Paraguay 257, torre 26, oficina 1101, piso 11, Santiago, Chile.