PUBLICACIONES

Food marketing, children and obesity in Chile. Evidence and challenges for regulation

J. Internacional: Food marketing, children and obesity in Chile. Evidence and challenges for regulation

ALEJANDRA FUENTES-GARCÍA., RODRIGO URIBE B.

2013 - Communication Research Trends - Vol. 32, N° 2, Pp 14

Abstract

The article discusses the evidence of childhood obesity and the challenges for regulation on the food marketing in Chile. The authors talk about the role of the rapid economic growth, the remaining level of poverty, and the persisting economic inequalities in the rising cases of obesity in the nation.They also tackle the effect of marketing communications on children and the prominence of food and beverage communication campaigns targeted at children.

Keywords

¿Quieres seguir leyendo? [Accede a la publicación completa]

MPBD 2017: Primer Reporte de Marketing y Publicidad Basado en Datos

Este primer reporte se trata de un documento inédito que permite poner en contexto cómo se encuentra actualmente el “data marketing” en Chile, abordando temas especí...

MPBD 2017: Primer Reporte de Marketing y Publicidad Basado en Datos

Este primer reporte se trata de un documento inédito que permite poner en contexto cómo se encuentra actualmente el “data marketing” en Chile, abordando temas especí...

Todos los Derechos © 2014 | Departamento de Administración - Facultad de Economía y Negocios - Universidad de Chile - Diagonal Paraguay 257, torre 26, oficina 1101, piso 11, Santiago, Chile.