PUBLICACIONES

Un Enfoque Evolutivo-Dinámico de Estrategia: Más Allá del Atractivo de los Mercados y de los Recursos Distintivos

J. Nacional: Un Enfoque Evolutivo-Dinámico de Estrategia: Más Allá del Atractivo de los Mercados y de los Recursos Distintivos

SERGIO OLAVARRIETA S., ROBERTO FRIEDMANN.

1996 - Revista Estudios de Administración - Vol. 3 , N 2, 71-103, 1996

Abstract

The two most relevant strategy approaches present in the strategic management literature are: the market attractiveness, or Porter's approach, and the resource-based view of the firm. Recently, however, a new strategy approach has emerged in the strategy literature. This approach, called "evolutionary approach to strategy", emphasizes the dynamic aspects of competition and highlights the role of organizational learning, market orientation, and innovativeness for developing competitive advantages. The present article examines the foundations of the evolutionary approach to strategy and compares it with the other two dominant strategic perspectives. The article also provides a discussion of the implications for business practice and future research in the field of this new- theoretical strategic perspective.

Keywords

¿Quieres seguir leyendo? [Accede a la publicación completa]

MPBD 2017: Primer Reporte de Marketing y Publicidad Basado en Datos

Este primer reporte se trata de un documento inédito que permite poner en contexto cómo se encuentra actualmente el “data marketing” en Chile, abordando temas especí...

MPBD 2017: Primer Reporte de Marketing y Publicidad Basado en Datos

Este primer reporte se trata de un documento inédito que permite poner en contexto cómo se encuentra actualmente el “data marketing” en Chile, abordando temas especí...

Todos los Derechos © 2014 | Departamento de Administración - Facultad de Economía y Negocios - Universidad de Chile - Diagonal Paraguay 257, torre 26, oficina 1101, piso 11, Santiago, Chile.