PUBLICACIONES

Ad Agencies Performance and Role in providing communication services in Chile, Japan and the United States

J. Internacional: Ad Agencies Performance and Role in providing communication services in Chile, Japan and the United States

TOM GRIFFIN., DAVID MCARTHUR., TOSHIO YAMAKI., PEDRO HIDALGO C.

1998 - Journal of Advertising Research - Vol. 38 , Nº 5, Pp 65-75

Abstract

In this comparative study, advertisers of consumer goods and services in Chile, Japan and the United States were questioned about advertising agency performance and the sourcing of marketing communication services. The principal areas examined are: 1. What is the relative importance of agency performance criteria within and among the three countries? 2. How would these findings compare with findings from previous studies? 3. What role does the agency play in sourcing various marketing communication services in the three countries? The authors report on the methodology and results of a mail survey among the largest advertisers in the three countries.

Keywords

¿Quieres seguir leyendo? [Accede a la publicación completa]

Corrupción en Startups. Lecciones para el Ecosistema de Innovación Chileno

Cuando hablamos de empresas startups la mayoría de los casos pensamos en jóvenes idealistas, expertos en alguna tecnología, impulsados por desarrollar nuevos productos y servic...

La importancia de la aplicación de innovación en las empresas para detectar oportunidades

La investigación plantea que la selección de mejores proyectos; la integración de grupos de interés externos y el desarrollo de políticas de incentivo al riesgo, ...

Todos los Derechos © 2014 | Departamento de Administración - Facultad de Economía y Negocios - Universidad de Chile - Diagonal Paraguay 257, torre 26, oficina 1101, piso 11, Santiago, Chile.