PUBLICACIONES

The A, B, CS of advertising management: perceptions and practices of management in Chile, Japan and the United States

J. Internacional: The A, B, CS of advertising management: perceptions and practices of management in Chile, Japan and the United States

TOM GRIFFIN., DAVID MCARTHUR., PEDRO HIDALGO C., TOSHIO YAMAKI.

1998 - International Journal of Advertising - Vol. 17, Nº 2, Pp 169-188

Abstract

Compares selected aspects of advertising management in three countries: Chile, Japan and USA, as perceived by practitioners. Prior research indicated a lack of work on this subject. Specific topics include approving advertising, planning media, measuring effectiveness, budgeting. The criteria used to evaluate each of these 4 topics revealed significant differences in advertising management thought even though, directionally, findings were often similar. Cultural, organisational and quantitative (versus qualitative) emphasis were thought to account for differences in practice between the three countries, even though the principles of advertising management may be universal.

Keywords

¿Quieres seguir leyendo? [Accede a la publicación completa]

El no utilizar estándares de sostenibilidad significa que algo estamos dejando de hacer

La crisis surgida en Quintero y Puchuncaví deja abiertas varias interrogantes que por ahora parecen estar lejos de resolverse, pues más allá de los episodios concretos que se v...

La Universidad de Chile propone mejorar los sesgos generados hacia las mujeres en el mundo laboral

Es necesario fortalecer y transferir herramientas conceptuales sobre el impacto que generan las diferencias de género en el trabajo. El pasado 09 de Agosto. El Observatorio de Gest...

Todos los Derechos © 2014 | Departamento de Administración - Facultad de Economía y Negocios - Universidad de Chile - Diagonal Paraguay 257, torre 26, oficina 1101, piso 11, Santiago, Chile.