PUBLICACIONES

Analysis of the AFP Industry Using Customer Lifetime Value

Cap. Libro y Libros: Analysis of the AFP Industry Using Customer Lifetime Value

SERGIO OLAVARRIETA S., ENRIQUE MANZUR M., PEDRO HIDALGO C.

2015 - Proceedings of the 2007 Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference - Developments in Marketing Science: Proceedings of the Academy of Marketing Science 2015, p 111

Abstract

Understanding the long-term price matching effects on consumers is important to evaluate the effectiveness of these policies in stimulating customer retention. In industries with low product differentiation and low consumer involvement (e.g., AFP Industry), it can be seen that choosing a product is based on habitual purchasing behavior (inertia). The objective of this article is to analyze the competitor convenience of improving customer retention by matching the lowest price in the AFP Industry. Results suggest that matching the industry’s price leader reduces the company’s CLV, diminishing competitor incentives to make this marketing effort.

Keywords

¿Quieres seguir leyendo? [Accede a la publicación completa]

El no utilizar estándares de sostenibilidad significa que algo estamos dejando de hacer

La crisis surgida en Quintero y Puchuncaví deja abiertas varias interrogantes que por ahora parecen estar lejos de resolverse, pues más allá de los episodios concretos que se v...

La Universidad de Chile propone mejorar los sesgos generados hacia las mujeres en el mundo laboral

Es necesario fortalecer y transferir herramientas conceptuales sobre el impacto que generan las diferencias de género en el trabajo. El pasado 09 de Agosto. El Observatorio de Gest...

Todos los Derechos © 2014 | Departamento de Administración - Facultad de Economía y Negocios - Universidad de Chile - Diagonal Paraguay 257, torre 26, oficina 1101, piso 11, Santiago, Chile.