PUBLICACIONES

Analysis of the AFP Industry Using Customer Lifetime Value

Cap. Libro y Libros: Analysis of the AFP Industry Using Customer Lifetime Value

SERGIO OLAVARRIETA S., PEDRO HIDALGO C., ENRIQUE MANZUR M.

2015 - Proceedings of the 2007 Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference - Developments in Marketing Science: Proceedings of the Academy of Marketing Science 2015, p 111

Abstract

Understanding the long-term price matching effects on consumers is important to evaluate the effectiveness of these policies in stimulating customer retention. In industries with low product differentiation and low consumer involvement (e.g., AFP Industry), it can be seen that choosing a product is based on habitual purchasing behavior (inertia). The objective of this article is to analyze the competitor convenience of improving customer retention by matching the lowest price in the AFP Industry. Results suggest that matching the industry’s price leader reduces the company’s CLV, diminishing competitor incentives to make this marketing effort.

Keywords

¿Quieres seguir leyendo? [Accede a la publicación completa]

Corrupción en Startups. Lecciones para el Ecosistema de Innovación Chileno

Cuando hablamos de empresas startups la mayoría de los casos pensamos en jóvenes idealistas, expertos en alguna tecnología, impulsados por desarrollar nuevos productos y servic...

La importancia de la aplicación de innovación en las empresas para detectar oportunidades

La investigación plantea que la selección de mejores proyectos; la integración de grupos de interés externos y el desarrollo de políticas de incentivo al riesgo, ...

Todos los Derechos © 2014 | Departamento de Administración - Facultad de Economía y Negocios - Universidad de Chile - Diagonal Paraguay 257, torre 26, oficina 1101, piso 11, Santiago, Chile.