PUBLICACIONES

Trust in Tourist Destinations: The role their local inhabitants and institutions

ISI: Trust in Tourist Destinations: The role their local inhabitants and institutions

CORO CHASCO Y., ENRIQUE MARINAO A., EDUARDO TORRES M.

2012 - Revista Latinoamericana de Administración - Vol. 51, Pp. 27-47

Abstract

The extect which a tourist trusts a holiday destionation has become an important factor when it comes to thinking about where to travel to. However, no previous studies measuring trust in a tourist destionation, which proves the fundamental roles played by honesty, benevolence, and competence by both local inhabitants and institutions in developing trust. On the other hand, the image perceived works as a background factor, influenced by the familiarity and reputation of the place. The results of this study provide information for the different stakeholders from the destionation on the factors influencing trust. 

Keywords

Trust, image, destionation, familiarity, reputation.

¿Quieres seguir leyendo? [Accede a la publicación completa]

El no utilizar estándares de sostenibilidad significa que algo estamos dejando de hacer

La crisis surgida en Quintero y Puchuncaví deja abiertas varias interrogantes que por ahora parecen estar lejos de resolverse, pues más allá de los episodios concretos que se v...

La Universidad de Chile propone mejorar los sesgos generados hacia las mujeres en el mundo laboral

Es necesario fortalecer y transferir herramientas conceptuales sobre el impacto que generan las diferencias de género en el trabajo. El pasado 09 de Agosto. El Observatorio de Gest...

Todos los Derechos © 2014 | Departamento de Administración - Facultad de Economía y Negocios - Universidad de Chile - Diagonal Paraguay 257, torre 26, oficina 1101, piso 11, Santiago, Chile.