PUBLICACIONES

Trust in Tourist Destinations: The role their local inhabitants and institutions

ISI: Trust in Tourist Destinations: The role their local inhabitants and institutions

ENRIQUE MARINAO., CORO CHASCO., EDUARDO TORRES M.

2012 - Revista Latinoamericana de Administración - Vol. 51, Pp. 27-47

Abstract

The extect which a tourist trusts a holiday destionation has become an important factor when it comes to thinking about where to travel to. However, no previous studies measuring trust in a tourist destionation, which proves the fundamental roles played by honesty, benevolence, and competence by both local inhabitants and institutions in developing trust. On the other hand, the image perceived works as a background factor, influenced by the familiarity and reputation of the place. The results of this study provide information for the different stakeholders from the destionation on the factors influencing trust. 

Keywords

Trust, image, destionation, familiarity, reputation.

¿Quieres seguir leyendo? [Accede a la publicación completa]

Mercado de franquicias creció 60% en Chile en cuatro años

El retorno para el franquiciado promedia los 25 meses. Con inversiones que van desde los US$1.200, el modelo se ha convertido en una alternativa real para aquellos que quieren empezar nuevos negoci...

MPBD 2017: Primer Reporte de Marketing y Publicidad Basado en Datos

Este primer reporte se trata de un documento inédito que permite poner en contexto cómo se encuentra actualmente el “data marketing” en Chile, abordando temas especí...

Todos los Derechos © 2014 | Departamento de Administración - Facultad de Economía y Negocios - Universidad de Chile - Diagonal Paraguay 257, torre 26, oficina 1101, piso 11, Santiago, Chile.