PUBLICACIONES

Trust in Tourist Destinations: The role their local inhabitants and institutions

ISI: Trust in Tourist Destinations: The role their local inhabitants and institutions

ENRIQUE MARINAO., CORO CHASCO., EDUARDO TORRES M.

2012 - Revista Latinoamericana de Administración - Vol. 51, Pp. 27-47

Abstract

The extect which a tourist trusts a holiday destionation has become an important factor when it comes to thinking about where to travel to. However, no previous studies measuring trust in a tourist destionation, which proves the fundamental roles played by honesty, benevolence, and competence by both local inhabitants and institutions in developing trust. On the other hand, the image perceived works as a background factor, influenced by the familiarity and reputation of the place. The results of this study provide information for the different stakeholders from the destionation on the factors influencing trust. 

Keywords

Trust, image, destionation, familiarity, reputation.

¿Quieres seguir leyendo? [Accede a la publicación completa]

Profesores FEN son reconocidos por comunidad universitaria como los mejores de Pregrado

Más de 30 docentes de diferentes unidades académicas de la Universidad de Chile fueron reconocidos por su calidad académica y el impacto de la formación disciplinar impa...

Gtes. Comerciales y RRHH analizan las tendencias en Dir. Comercial de Chile y el mundo

La alta concurrencia de gerentes comerciales y de recursos humanos, confirma un escenario de inquietud ante los inminentes cambios de conducta tanto por parte del cliente como de las fuerzas de ven...

Todos los Derechos © 2014 | Departamento de Administración - Facultad de Economía y Negocios - Universidad de Chile - Diagonal Paraguay 257, torre 26, oficina 1101, piso 11, Santiago, Chile.