PUBLICACIONES

Capítulo Market Attractiveness, Resource Based and Evolutionary Approaches to Strategy: A Comparison.

Cap. Libro y Libros: Capítulo Market Attractiveness, Resource Based and Evolutionary Approaches to Strategy: A Comparison.

SERGIO OLAVARRIETA S.

1996 - Developments in Marketing Science, Coral Gables

Abstract

This paper examines and compares three competing strategy approaches: the market attractiveness approach, the resource-based or capabilities approach, and the emerging evolutionary approach. It is suggested that marketing can play a major role in the development of this evolutionary approach, which has the potential to integrate both market focused and firm-focused perspectives.

Keywords

Evolutionary Approach, Market Orientation, Brand Equity, Capability Approach, Rent Seeker 

¿Quieres seguir leyendo? [Accede a la publicación completa]

Corrupción en Startups. Lecciones para el Ecosistema de Innovación Chileno

Cuando hablamos de empresas startups la mayoría de los casos pensamos en jóvenes idealistas, expertos en alguna tecnología, impulsados por desarrollar nuevos productos y servic...

La importancia de la aplicación de innovación en las empresas para detectar oportunidades

La investigación plantea que la selección de mejores proyectos; la integración de grupos de interés externos y el desarrollo de políticas de incentivo al riesgo, ...

Todos los Derechos © 2014 | Departamento de Administración - Facultad de Economía y Negocios - Universidad de Chile - Diagonal Paraguay 257, torre 26, oficina 1101, piso 11, Santiago, Chile.