PUBLICACIONES

Capítulo Market Attractiveness, Resource Based and Evolutionary Approaches to Strategy: A Comparison.

Cap. Libro y Libros: Capítulo Market Attractiveness, Resource Based and Evolutionary Approaches to Strategy: A Comparison.

SERGIO OLAVARRIETA S.

1996 - Developments in Marketing Science, Coral Gables

Abstract

This paper examines and compares three competing strategy approaches: the market attractiveness approach, the resource-based or capabilities approach, and the emerging evolutionary approach. It is suggested that marketing can play a major role in the development of this evolutionary approach, which has the potential to integrate both market focused and firm-focused perspectives.

Keywords

Evolutionary Approach, Market Orientation, Brand Equity, Capability Approach, Rent Seeker 

¿Quieres seguir leyendo? [Accede a la publicación completa]

¿Cómo los hombres podemos ser aliados en la prevención de la violencia de género?

El martes 26 de mayo, el Observatorio de Gestión de Personas de la Facultad de Economía y negocios de la Universidad de Chile, junto al centro de Desarrollo Gerencial (Unegocios), rea...

¿Se han agotado los Recursos Naturales de Chile?

El 18 de mayo de 2020 Chile se convirtió en el primer país latinoamericano con sobregiro ecológico, es decir, hemos agotado como país los recursos naturales que tenemos ...

Todos los Derechos © 2014 | Departamento de Administración - Facultad de Economía y Negocios - Universidad de Chile - Diagonal Paraguay 257, torre 26, oficina 1101, piso 11, Santiago, Chile.