PUBLICACIONES

Exemplars' Impacts in Marketing Communication Campaigns

ISI: Exemplars' Impacts in Marketing Communication Campaigns

PEDRO HIDALGO C., RODRIGO URIBE B., ENRIQUE MANZUR M.

2013 - Journal Business Research - Vol. 66, Nº 10, Pp. 1787 - 1790

Abstract

This study expands upon research on exemplification persuasiveness by examining advertising messages. Using the issue of organ donation, Study 1 compares the effect of exemplar versus base-rate information on credibility, emotionality (arousal, pleasure, and dominance), and the intention to donate. Results show that participants exposed to exemplars demonstrate higher behavioral intention, emotional arousal, and credibility than those exposed to statistical arguments. Study 2 evaluates the effect of two stylistic characteristics of exemplars, the use of photographs and quotations, on the same dependent variables. The findings illustrate that the use of only the exemplar's pictures has a significant impact on the intention to donate and emotional arousal.

Keywords

Exemplars, Base-rate information, Advertising, Organ donation, Marketing communication.

¿Quieres seguir leyendo? [Accede a la publicación completa]

Profesora Soledad Etchebarne recibe Reconocimiento ASFAE 2017

La Asociación Nacional de Directivos Superiores de Facultades de Administración, Negocios o Empresariales de Chile (ASFAE), otorgo el Reconocimiento ASFAE 2017 a la profesora Soledad ...

Sobre las aplicaciones de Inteligencia Artificial en los Negocios

En el mundo de la Big Data y la transformación digital, cada vez es mayor el número de empresas que busca en la Ciencia de Datos soluciones y herramientas para mantener y generar vent...

Todos los Derechos © 2014 | Departamento de Administración - Facultad de Economía y Negocios - Universidad de Chile - Diagonal Paraguay 257, torre 26, oficina 1101, piso 11, Santiago, Chile.