PUBLICACIONES

Leaders in industrial marketing research: analysis of 25 years of journals

ISI: Leaders in industrial marketing research: analysis of 25 years of journals

LESLIER VALENZUELA F., JOSÉ MERIGÓ L., CAROLINA NICOLAS A., M KLEINALTENKAMP.

2019 - Journal of Business & Industrial Marketing - Vol. 35 No. 3, pp. 586-601

Abstract

This paper aims to present a bibliometric overview of the leading trends of the journals in industrial marketing during for 25 years. Thus, the purpose is to carry out an analysis about contributions that industrial marketing or business to business (B2B) marketing discipline has done for scientific investigation, presenting a ranking of the 30 most influential journals and their global evolution by five-year periods from 1992 to 2016. Moreover, this study presents the amount of citations, who quotes who from the top 15 ranking and self-citations.

Keywords

Industrial Marketing, H-index, VOS viewer, Bibliometric techniques, Keywords analysis, Ranking of journals

¿Quieres seguir leyendo? [Accede a la publicación completa]

Conversatorio Virtual en SERNAC - Oportunidades Pro Consumidor, en tiempos de Pandemia

El día 9 de Septiembre, 2020 la profesora Reinalina Chavarri, Directora del Observatorio de Sostenibilidad, fue invitada a exponer en la actividad organizada por SERNAC sobre Oportunidades P...

Corrupción en Startups. Lecciones para el Ecosistema de Innovación Chileno

Cuando hablamos de empresas startups la mayoría de los casos pensamos en jóvenes idealistas, expertos en alguna tecnología, impulsados por desarrollar nuevos productos y servic...

Todos los Derechos © 2014 | Departamento de Administración - Facultad de Economía y Negocios - Universidad de Chile - Diagonal Paraguay 257, torre 26, oficina 1101, piso 11, Santiago, Chile.