PUBLICACIONES

Endowment Effect in Latin America: Experimental Evidence

J. Nacional: Endowment Effect in Latin America: Experimental Evidence

SERGIO OLAVARRIETA S., PABLO FARÍAS N., PEDRO HIDALGO C., ENRIQUE MANZUR M.

2017 - Revista Estudios de Administración - Vol. 24, N°2, pp 17-29

Abstract

Authors from several disciplines -decision sciences, management, marketing, behavioraleconomics- have documented the existence of anomalies to the standard rational model ofhuman behavior. Among several anomalies, the endowment effect is a key finding of thisprevious research. Few studies have explored the endowment effect in developing countries.This study reports the results of an experiment conducted in Chile to empirically analyze theendowment effect. Findings are consistent with previous international evidence suggesting theownership itself produces value to consumers (and decision makers). Implications for marketing, management, business education and policy making practices are briefly presented.

Keywords

Endowment effects, quasi rational behaviour, choice, consumer behaviour

¿Quieres seguir leyendo? [Accede a la publicación completa]

Corrupción en Startups. Lecciones para el Ecosistema de Innovación Chileno

Cuando hablamos de empresas startups la mayoría de los casos pensamos en jóvenes idealistas, expertos en alguna tecnología, impulsados por desarrollar nuevos productos y servic...

La importancia de la aplicación de innovación en las empresas para detectar oportunidades

La investigación plantea que la selección de mejores proyectos; la integración de grupos de interés externos y el desarrollo de políticas de incentivo al riesgo, ...

Todos los Derechos © 2014 | Departamento de Administración - Facultad de Economía y Negocios - Universidad de Chile - Diagonal Paraguay 257, torre 26, oficina 1101, piso 11, Santiago, Chile.