PUBLICACIONES

Endowment Effect in Latin America: Experimental Evidence

J. Nacional: Endowment Effect in Latin America: Experimental Evidence

SERGIO OLAVARRIETA S., PABLO FARÍAS N., ENRIQUE MANZUR M., PEDRO HIDALGO C.

2017 - Revista Estudios de Administración - Vol. 24, N°2, pp 17-29

Abstract

Authors from several disciplines -decision sciences, management, marketing, behavioraleconomics- have documented the existence of anomalies to the standard rational model ofhuman behavior. Among several anomalies, the endowment effect is a key finding of thisprevious research. Few studies have explored the endowment effect in developing countries.This study reports the results of an experiment conducted in Chile to empirically analyze theendowment effect. Findings are consistent with previous international evidence suggesting theownership itself produces value to consumers (and decision makers). Implications for marketing, management, business education and policy making practices are briefly presented.

Keywords

Endowment effects, quasi rational behaviour, choice, consumer behaviour

¿Quieres seguir leyendo? [Accede a la publicación completa]

¿Cómo los hombres podemos ser aliados en la prevención de la violencia de género?

El martes 26 de mayo, el Observatorio de Gestión de Personas de la Facultad de Economía y negocios de la Universidad de Chile, junto al centro de Desarrollo Gerencial (Unegocios), rea...

¿Se han agotado los Recursos Naturales de Chile?

El 18 de mayo de 2020 Chile se convirtió en el primer país latinoamericano con sobregiro ecológico, es decir, hemos agotado como país los recursos naturales que tenemos ...

Todos los Derechos © 2014 | Departamento de Administración - Facultad de Economía y Negocios - Universidad de Chile - Diagonal Paraguay 257, torre 26, oficina 1101, piso 11, Santiago, Chile.