PUBLICACIONES

Mapping retailing research with bibliometric indicators

J. Internacional: Mapping retailing research with bibliometric indicators

CAROLINA NICOLAS A., LESLIER VALENZUELA F., JOSÉ MERIGÓ L.

2019 - Journal of Promotion Management - Volume 25, issue 5. Pp 664-680. https://doi.org/10.1080/10496491.2019.1585579

Abstract

Our study aims to give a global perspective regarding scientific research on retailing for the 1990–2014 period. The research shows a knowledge-domain-map that identifies the collaboration networks between authors and the links between journals. This was conducted through a bibliometric study that can be viewed with Visualization of similarities (VOS) viewer software. The results show that the Journal of Retailing and Management Science is the current leader in the field. In addition, Morgan and Hunt’s (1994) article in the Journal of Marketing is the most cited source to date.

Keywords

¿Quieres seguir leyendo? [Accede a la publicación completa]

Corrupción en Startups. Lecciones para el Ecosistema de Innovación Chileno

Cuando hablamos de empresas startups la mayoría de los casos pensamos en jóvenes idealistas, expertos en alguna tecnología, impulsados por desarrollar nuevos productos y servic...

La importancia de la aplicación de innovación en las empresas para detectar oportunidades

La investigación plantea que la selección de mejores proyectos; la integración de grupos de interés externos y el desarrollo de políticas de incentivo al riesgo, ...

Todos los Derechos © 2014 | Departamento de Administración - Facultad de Economía y Negocios - Universidad de Chile - Diagonal Paraguay 257, torre 26, oficina 1101, piso 11, Santiago, Chile.