PUBLICACIONES

How would the management of human behavior variables influence Customer-Oriented Management?

ISI: How would the management of human behavior variables influence Customer-Oriented Management?

FRANCISCO JAVIER ARROYO C., LESLIER VALENZUELA F., FRANCISCO VILLEGAS P.

2019 - Kybernetes - Vol. 49 No. 3, pp. 797-818. https://doi.org/10.1108/K-07-2018-0376

Abstract

Salesperson’s actions are critical in helping the firm develop customer value orientation and long-term relationship with profitable customers to achieve sustainable sales growth and profitability over time. The purpose of this paper is to examine the salespeople and service executives’ perceptions about the relevance of some human resource management variables and employees’ attitudes as key factors to develop a company’s customer value orientation. The authors tested whether the perceptions of role ambiguity, incentives policy and provided training (PT) had an impact on job involvement (JI), job satisfaction (JS), and consequently, on customer value orientation.

Keywords

Job satisfation, Salespeople, Job involvement, Customer value orientation

¿Quieres seguir leyendo? [Accede a la publicación completa]

Conversatorio Virtual en SERNAC - Oportunidades Pro Consumidor, en tiempos de Pandemia

El día 9 de Septiembre, 2020 la profesora Reinalina Chavarri, Directora del Observatorio de Sostenibilidad, fue invitada a exponer en la actividad organizada por SERNAC sobre Oportunidades P...

Corrupción en Startups. Lecciones para el Ecosistema de Innovación Chileno

Cuando hablamos de empresas startups la mayoría de los casos pensamos en jóvenes idealistas, expertos en alguna tecnología, impulsados por desarrollar nuevos productos y servic...

Todos los Derechos © 2014 | Departamento de Administración - Facultad de Economía y Negocios - Universidad de Chile - Diagonal Paraguay 257, torre 26, oficina 1101, piso 11, Santiago, Chile.