PUBLICACIONES

Worn but still effective: examining the audience data of the Chilean presidential electoral broadcasting (1999-2017)

ISI: Worn but still effective: examining the audience data of the Chilean presidential electoral broadcasting (1999-2017)

RODRIGO URIBE B., CRISTIAN BUZETA R., ENRIQUE MANZUR M.

2018 - Cuadernos Info - Nº 43. Pp 181-199 DOI: 10.7764/cdi.43.1223

Abstract

The Presidential Electoral Broadcasting (PEE) remains as one of the main sources of electoral information. Even with its extensive international use, there is limited research developed on its current state and potential. This study seeks to examine the main characteristics and trends of the consumption of this political TV space in Chile, examining its audience from 1999 to 2017. Results show that although PEB has good audience levels, they significantly lower over time. In addition, the data suggest that younger and more wealthy groups today are particularly distant from this type of television programming

Keywords

Presidential electoral broadcasting; audience; broadcast television; politics

¿Quieres seguir leyendo? [Accede a la publicación completa]

Corrupción en Startups. Lecciones para el Ecosistema de Innovación Chileno

Cuando hablamos de empresas startups la mayoría de los casos pensamos en jóvenes idealistas, expertos en alguna tecnología, impulsados por desarrollar nuevos productos y servic...

La importancia de la aplicación de innovación en las empresas para detectar oportunidades

La investigación plantea que la selección de mejores proyectos; la integración de grupos de interés externos y el desarrollo de políticas de incentivo al riesgo, ...

Todos los Derechos © 2014 | Departamento de Administración - Facultad de Economía y Negocios - Universidad de Chile - Diagonal Paraguay 257, torre 26, oficina 1101, piso 11, Santiago, Chile.