PUBLICACIONES

Worn but still effective: examining the audience data of the Chilean presidential electoral broadcasting (1999-2017)

ISI: Worn but still effective: examining the audience data of the Chilean presidential electoral broadcasting (1999-2017)

RODRIGO URIBE B., CRISTIAN BUZETA R., ENRIQUE MANZUR M.

2018 - Cuadernos Info - Nº 43. Pp 181-199 DOI: 10.7764/cdi.43.1223

Abstract

The Presidential Electoral Broadcasting (PEE) remains as one of the main sources of electoral information. Even with its extensive international use, there is limited research developed on its current state and potential. This study seeks to examine the main characteristics and trends of the consumption of this political TV space in Chile, examining its audience from 1999 to 2017. Results show that although PEB has good audience levels, they significantly lower over time. In addition, the data suggest that younger and more wealthy groups today are particularly distant from this type of television programming

Keywords

Presidential electoral broadcasting; audience; broadcast television; politics

¿Quieres seguir leyendo? [Accede a la publicación completa]

¿Cómo los hombres podemos ser aliados en la prevención de la violencia de género?

El martes 26 de mayo, el Observatorio de Gestión de Personas de la Facultad de Economía y negocios de la Universidad de Chile, junto al centro de Desarrollo Gerencial (Unegocios), rea...

¿Se han agotado los Recursos Naturales de Chile?

El 18 de mayo de 2020 Chile se convirtió en el primer país latinoamericano con sobregiro ecológico, es decir, hemos agotado como país los recursos naturales que tenemos ...

Todos los Derechos © 2014 | Departamento de Administración - Facultad de Economía y Negocios - Universidad de Chile - Diagonal Paraguay 257, torre 26, oficina 1101, piso 11, Santiago, Chile.