PUBLICACIONES

Research Trends of Marketing: A Bibliometric Study 1990-2017

J. Internacional: Research Trends of Marketing: A Bibliometric Study 1990-2017

LESLIER VALENZUELA F., JOSÉ MERIGÓ L., CAROLINA NICOLAS A.

2020 - Journal of Promotion Management - Vol. 26. Issue 5. Pp 674-703

Abstract

Interest in the role of marketing has grown in recent decades due to its impact in brand value, value creation for customers, profitability of customer base, and organizational results. The paper shows an overall view on marketing research to explore the development of research trends, showing the high-frequency keywords at different time periods. Using bibliometric methods, the research analyzes publications between 1990 and 2017 found in the Web of Science and Scopus databases. The paper shows the evolution of keywords to reveal emerging topics as demonstrated in the connections network which includes “advertising,” “consumer behavior,” “trust,” “innovation,” and “customer satisfaction.”

Keywords

Marketing, journals ranking, keywords, bibliometric indicators, co-occurrence analysis, VOSviewer

¿Quieres seguir leyendo? [Accede a la publicación completa]

Conversatorio Virtual en SERNAC - Oportunidades Pro Consumidor, en tiempos de Pandemia

El día 9 de Septiembre, 2020 la profesora Reinalina Chavarri, Directora del Observatorio de Sostenibilidad, fue invitada a exponer en la actividad organizada por SERNAC sobre Oportunidades P...

Corrupción en Startups. Lecciones para el Ecosistema de Innovación Chileno

Cuando hablamos de empresas startups la mayoría de los casos pensamos en jóvenes idealistas, expertos en alguna tecnología, impulsados por desarrollar nuevos productos y servic...

Todos los Derechos © 2014 | Departamento de Administración - Facultad de Economía y Negocios - Universidad de Chile - Diagonal Paraguay 257, torre 26, oficina 1101, piso 11, Santiago, Chile.