SEMINARIOS

PRO-ENVIRONMENTAL CONSUMER BEHAVIOR: GREEN INCENTIVES AND MOTIVATIONS

El profesor Eduardo Torres M., Director del Departamento de Administración y Negocios de la Facultad de Economía y Negocios de la Universidad de Chile, los invita a participar de nuestro ciclo mensual de Seminarios que se llevará a cabo el día Miércoles 16 de diciembre 2015 de 12:00 a 13:00 hrs. en la sala T1002.

En esta oportunidad el tema que se presentará se denomina: "Pro-environmental Consumer Behavior: Green Incentives and Motivations. Este seminario será dictado por el profesor Daniel Schwartz, quien realizo sus estudios Doctorales en Carnegie Mellon y un Post-Doctorado en Wharton, University of Pennsylvania. Además, Daniel es Profesor Asistente, Departamento de Ingeniería Industrial, Universidad de Chile, Chile.

Les comparto algunas líneas sobre el trabajo que nos presentará Daniel:

Daniel Schwartz"Economic incentives may be an attractive tool to promote energy conservation and pro-environmental product purchases. However, many interventions using this type of incentive may involve certain challenges, such as small amounts and crowding-out pro-environmental motivation. I present studies examining the role of monetary incentives and non-pecuniary strategies to shape pro-environmental behavior; (1) the effect of discounts and pro-environmental labels next to energy efficient and pro-environmental products – light bulbs and reusable bags – using hypothetical purchases, actual purchases in a lab setting, and a field experiment in a store. (2) The effect of rewards to encourage recycling in a field experiment. The results of these studies highlight the limited effect of economic incentives to encourage pro-environmental behavior, as well as the positive outcomes of psychological tools such as the labeling technique. Even though people state that they greatly value the utilitarian attributes of saving electricity and purchasing energy-efficient products, these findings suggest that emphasizing sustainable attributes may be more cost-effective".

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