PUBLICACIONES

Capítulo Market Attractiveness, Resource Based and Evolutionary Approaches to Strategy: A Comparison.

Cap. Libro y Libros: Capítulo Market Attractiveness, Resource Based and Evolutionary Approaches to Strategy: A Comparison.

SERGIO OLAVARRIETA S.

1996 - Developments in Marketing Science, Coral Gables

Abstract

This paper examines and compares three competing strategy approaches: the market attractiveness approach, the resource-based or capabilities approach, and the emerging evolutionary approach. It is suggested that marketing can play a major role in the development of this evolutionary approach, which has the potential to integrate both market focused and firm-focused perspectives.

Keywords

Evolutionary Approach, Market Orientation, Brand Equity, Capability Approach, Rent Seeker 

¿Quieres seguir leyendo? [Accede a la publicación completa]

Profesionales de postgrado de Panamá reciben sus títulos de MBA, Magíster en Finanzas y Magíster en Marketing

51 profesionales pertenecientes a los programas de postgrado que la Facultad de Economía y Negocios imparte en Panamá, recibieron sus títulos, en una ceremonia virtual en la qu...

Graduados de MBA y Magíster recibieron sus títulos junto a sus familias y profesores en ceremonia virtual

Fue una instancia cargada de emoción para todos. La ceremonia de graduación de enero de 2021 de la Facultad de Economía y Negocios se desarrolló de manera online, con la...

Todos los Derechos © 2014 | Departamento de Administración - Facultad de Economía y Negocios - Universidad de Chile - Diagonal Paraguay 257, torre 26, oficina 1101, piso 11, Santiago, Chile.