Regresar
Enrique Manzur

Enrique Manzur Mobarec

Vicedecano, FEN Uchile

Profesor asociado

Ph.D. in Business Administration, University of Georgia, Georgia, USA

emanzur@fen.uchile.cl
+562 29783389

Biografía:

  • Ph.D. in Business Administration, University of Georgia, Georgia, USA
  • Ingeniero Comercial, Universidad de Chile, Santiago, Chile.

 

Profesor Asociado, Departamento de Administración, Facultad de Economía y Negocios de la Universidad de Chile. Sus áreas de especialización son Investigación de Mercado, Marketing, Competitividad, Encuestas y Estilos de Opinión, Conducta del Consumidor, Publicidad y Regulación.

Actualmente el profesor Manzur realiza labores en:

  • Vicedecano, Facultad de Economía y Negocios, Universidad de Chile.
  • Árbitro Revista de Estudios de Administración.

Publicaciones Destacadas

2022 - Celebrity endorsement using different types of new media and advertising formats.

Martina Celis, Enrique Manzur M, Cristian Buzeta R, Rodrigo Uribe B. Academia Revista Latinoamericana de Administraci?n.DOI 10.1108/ARLA-08-2021-0167

2021 - The 9-SRA Scale: A Simplified 9-Items Version of the SRA Scale to Assess Altruism.

Enrique Manzur M, Sergio Olavarrieta S. Sustainability.13(13), 6999. https://doi.org/10.3390/su13136999

2021 - Modeling and Evaluating the Effectiveness of AR Advertising and the Moderating Role of Personality Traits.

Enrique Manzur M, Rafael Labra, Rodrigo Uribe B. International Journal of Advertising.https://doi.org/10.1080/02650487.2021.1908784

2021 - Determinants of football TV audience: The straight and ancillary effects of the presence of the local team on the FIFA world cup.

M.Isabel Alvarez , Enrique Manzur M, Cristian Buzeta R, Rodrigo Uribe B. Journal of Business Research.https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2019.10.064 - Volume 127, April 2021, Pages 454-463

2018 - Worn but still effective: examining the audience data of the Chilean presidential electoral broadcasting (1999-2017).

Enrique Manzur M, Cristian Buzeta R, Rodrigo Uribe B. Cuadernos Info.Nº 43. Pp 181-199 DOI: 10.7764/cdi.43.1223

2022

2022 - Celebrity endorsement using different types of new media and advertising formats
Martina Celis, Enrique Manzur M, Cristian Buzeta R, Rodrigo Uribe B. Academia Revista Latinoamericana de Administraci?n.

2021

2021 - The 9-SRA Scale: A Simplified 9-Items Version of the SRA Scale to Assess Altruism
Enrique Manzur M, Sergio Olavarrieta S. Sustainability.

2021 - Modeling and Evaluating the Effectiveness of AR Advertising and the Moderating Role of Personality Traits
Enrique Manzur M, Rafael Labra, Rodrigo Uribe B. International Journal of Advertising.

2021 - Determinants of football TV audience: The straight and ancillary effects of the presence of the local team on the FIFA world cup
M.Isabel Alvarez , Enrique Manzur M, Cristian Buzeta R, Rodrigo Uribe B. Journal of Business Research.

2013

2013 - Store Price Promotion Strategies: An Empirical Study from Chile
Enrique Manzur M, Pablo Farías N, Pedro Hidalgo C, Sergio Olavarrieta S. Academia - Revista Latinoamericana de Administración.

2013 - Exemplars’ Impacts in Marketing Communication Campaigns
Enrique Manzur M, Pedro Hidalgo C, Rodrigo Uribe B. Journal Business Research.

2012

2012 - Comparative advertising effectiveness in Latin America:Evidence from Chile
Enrique Manzur M, Pablo Farías N, Pedro Hidalgo C, Rodrigo Uribe B, Sergio Olavarrieta S. International Marketing Review.

2012 - Sample size in content analysis of advertising:the case of Chilean consumer magazine
Enrique Manzur M, Rodrigo Uribe B. International Journal of Advertising.

2012 - Determinants of in-store price knowledge for packaged products: An empirical study in a Chilean hypermarket
Enrique Manzur M, Pablo Farías N, Pedro Hidalgo C, Sergio Olavarrieta S. Journal of Business Research.

2011

2011 - Store brand and national brand promotion attitudes antecedents
Enrique Manzur M, Pablo Farías N, Pedro Hidalgo C, Rodrigo Uribe B, Sergio Olavarrieta S. Journal of Business Research.

2009

2009 - Foreign Branding: Examining the Relationship between Language and International Brand Evaluations
Enrique Manzur M, Roberto Friedmann , Sergio Olavarrieta S. Innovar - Revista de Ciencias Administrativas y Sociales..

2009 - Análisis de la relación confianza-compromiso en la banca en internet
Enrique Manzur M, Eduardo Torres M, Cristóbal Barra V, Sergio Olavarrieta S. Revista Venezolana de Gerencia.

2008

2008 - Un análisis a los atributos relevantes de los mercados de las pulgas para los compradores : Evidencia desde América Latina
Enrique Manzur M, Pablo Farías N, Pedro Hidalgo C, Sergio Olavarrieta S. Revista de Ciencias Sociales, Facultad de Cs. Económicas y Sociales, Universidad de Zulia.

2008 - Estereotipos de género en la publicidad: un análisis de contenido de las revistas chilenas
Rebeca Fernandez , Enrique Manzur M, Pedro Hidalgo C, Rodrigo Uribe B. Academia - Revista Latinoamericana de Administración.

2008 - Customer Retention and Price Matching: The AFP´s Case
Enrique Manzur M, Pablo Farías N, Pedro Hidalgo C, Sergio Olavarrieta S. Journal of Business Research.

2007

2007 - Determinantes de la Compra de Marcas Privadas
Enrique Manzur M, Pablo Farías N, Pedro Hidalgo C, Sergio Olavarrieta S. Revista de Ciencias Sociales.

2006

2006 - Riesgo Percibido y La Actitud Hacia Las Marcas Privadas
Enrique Manzur M, Pablo Farías N, Pedro Hidalgo C, Sergio Olavarrieta S. Revista Latinoamericana de Administración.