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Cristóbal Barra

Cristobal Barra Villalón

Profesor asistente

Ph.D. in Marketing, University of South Carolina, South Carolina, USA.

cbarra@fen.uchile.cl
+562 29772244

Biografía:

  • Ph.D. in Marketing, University of South Carolina, South Carolina, USA.
  • Ingeniero Comercial, Universidad de Chile, Santiago, Chile.

Profesor Asistente, Departamento de Administración, Facultad de Economía y Negocios de la Universidad de Chile. Sus áreas de Especilización son Marketing.

Actualmente el profesor Barra realiza labores en:

  • Editor Técnico, Revista Estudios de Administración, Departamento de Administración de Empresas, Facultad de Economía y Negocios de la Universidad de Chile.
  • Miembro Comité Ética, Facultad de Economía y Negocios, Universidad de Chile.

Publicaciones Destacadas

2023 - Does destination brand experience help build trust? Disentangling the effects on trust and trustworthiness.

Eduardo Torres M, Cristóbal Barra V. Journal of Destination Marketing & Management.

2022 - Identifying a credible spokesperson for corporate social responsibility initiatives: Findings from a cross-national study.

H. Kim , Geah Pressgrove, Cristóbal Barra V. Public Relations Review.Volume 48, Issue 2, June 2022, 102177

2021 - Artification Strategies to Improve Luxury Perceptions: The Role of Adding an Artist Name.

Jorge Moyano R, Vicente Marin C, Cristóbal Barra V. Journal of Product & Brand Management.Vol. 31 No. 3, pp. 496-505. https://doi.org/10.1108/JPBM-10-2020-3136

2020 - Using STOPS to predict prosocial behavioral intentions: Disentangling the effects of passive and active communicative action.

Melissa Janoskec, Geah Pressgrove, Cristóbal Barra V. Public Relations Review.Volume 46, Issue 4. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2020.101956

2018 - Trust and Commitment in the Formation of Donor Loyalty.

Eduardo Torres M, Geah Pressgrove, Cristóbal Barra V. Service Industries Journal.Volume 38, 2018 - Issue 5-6: Nonprofit Services - Part 2. Pp 360-377

2023

2023 - Does destination brand experience help build trust? Disentangling the effects on trust and trustworthiness
Eduardo Torres M, Cristóbal Barra V. Journal of Destination Marketing & Management.

2021

2021 - Artification Strategies to Improve Luxury Perceptions: The Role of Adding an Artist Name
Jorge Moyano R, Vicente Marin C, Cristóbal Barra V. Journal of Product & Brand Management.

2018

2018 - Trust and Commitment in the Formation of Donor Loyalty
Eduardo Torres M, Geah Pressgrove, Cristóbal Barra V. Service Industries Journal.

2017

2017 - Determinants of trust towards tourist destinations
Coro Chasco Y, Enrique Marinao A, Eduardo Torres M, Cristóbal Barra V. Journal of Destination Marketing & Management.

2011

2011 - Lista de Confianza del visitante sobre la lealtad al destino turístico
Eduardo Torres M, Cristóbal Barra V. RBGN-Revista Brasileira de Gestao de Negocios.

2011 - El rol de la usabilidad percibida sobre la confianza en las subastas online
Eduardo Torres M, Cristóbal Barra V. RAE-Revista de Administração de Empresas.

2010

2010 - Antecedents of Donor Trust in an Emerging Charity Sector: The Role of Reputation, Familiarity Opportunism and Communication
Arturo Vasquez P, Eduardo Torres M, Cristóbal Barra V. International Review of Administrative Sciences.

2009

2009 - Análisis de la relación confianza-compromiso en la banca en internet
Enrique Manzur M, Eduardo Torres M, Cristóbal Barra V, Sergio Olavarrieta S. Revista Venezolana de Gerencia.

2009 - Derived versus full name brand extensions
Arturo Vasquez P, Eduardo Torres M, Cristóbal Barra V, Sergio Olavarrieta S. Journal of Business Research.

2009 - Factores determinantes de la confianza hacia el intermediario en la industria del trueque comercial
Eduardo Torres M, Cristóbal Barra V, Leslier Valenzuela F. Innovar - Revista de Ciencias Administrativas y Sociales..

2008

2008 - Determinación y categorización de los factores de satisfacción e insatisfacción en la banca en Internet
Pedro Hidalgo C, Eduardo Torres M, Cristóbal Barra V. Revista Latinoamericana de Administración.