Regresar
Rodrigo Uribe

Rodrigo Uribe Bravo

Director Escuela de Postgrado, FEN, Uchile

Profesor asociado

Ph.D. in Mass Communication, The University of Sheffield, Sheffield, Inglaterra

ruribe@fen.uchile.cl
+562 29783376

Biografía:

  • Ph.D. in Mass Communication, The University of Sheffield, Sheffield, Inglaterra.
  • Master of Arts Political Communication, The University of Sheffield, Sheffield, Inglaterra.
  • Psicólogo y Licenciado en Psicología, Pontificia Universidad Católica de Chile, Santiago, Chile.

Profesor Asociado, Departamento de Administración, Facultad de Economía y Negocios de la Universidad de Chile. Sus áreas de especialización son: Marketing, Comunicación de Marketing, Comportamiento del Consumidor y Métodos de Investigación.

Actualmente el profesor Uribe realiza labores en:

  • Director de la Escuela de Postgrado, Facultad de Economía y Negocios, Universidad de Chile.
  • Director del Magíster en Marketing, versión Weekend, Escuela de Postgrado, Facultad de Economía y Negocios, Universidad de Chile.
  • Director del Diplomado Dirección de Marketing, Escuela de Postgrado, Facultad de Economía y Negocios, Universidad de Chile.
  • Miembro del Comité Académico del Doctorado en Administración de Negocios, Facultad de Economía y Negocios, Universidad de Chile.
  • Miembro del Comité Académico de los programas de Magíster en Marketing, Facultad de Economía y Negocios, Universidad de Chile.
  • Integrante Consejo Facultad de Economía y Negocios, Universidad de Chile.
  • Coordinador de línea de Marketing, Escuela de Pregrado, Facultad de Economía y Negocios, Universidad de Chile.
  • Coordinador de línea de Marketing, Escuela de Postgrado, Facultad de Economía y Negocios, Universidad de Chile.

Publicaciones Destacadas

2022 - Celebrity endorsement using different types of new media and advertising formats.

Martina Celis, Enrique Manzur M, Cristian Buzeta R, Rodrigo Uribe B. Academia Revista Latinoamericana de Administraci?n.DOI 10.1108/ARLA-08-2021-0167

2021 - Modeling and Evaluating the Effectiveness of AR Advertising and the Moderating Role of Personality Traits.

Enrique Manzur M, Rafael Labra, Rodrigo Uribe B. International Journal of Advertising.https://doi.org/10.1080/02650487.2021.1908784

2019 - Disclosing Product Placements of Fast Food to Children: The Importance of Reinforcing the Use of Disclosures and the Age of Children.

Alejandra Fuentes-García , Rodrigo Uribe B. Health Communication.Vol. 35. Issue 11. Pp 1415-1425. https://doi.org/10.1080/10410236.2019.1636344

2018 - Worn but still effective: examining the audience data of the Chilean presidential electoral broadcasting (1999-2017).

Enrique Manzur M, Cristian Buzeta R, Rodrigo Uribe B. Cuadernos Info.Nº 43. Pp 181-199 DOI: 10.7764/cdi.43.1223

2021 - Determinants of football TV audience: The straight and ancillary effects of the presence of the local team on the FIFA world cup.

M.Isabel Alvarez , Enrique Manzur M, Cristian Buzeta R, Rodrigo Uribe B. Journal of Business Research.https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2019.10.064 - Volume 127, April 2021, Pages 454-463

2022

2022 - Celebrity endorsement using different types of new media and advertising formats
Martina Celis, Enrique Manzur M, Cristian Buzeta R, Rodrigo Uribe B. Academia Revista Latinoamericana de Administraci?n.

2021

2021 - Modeling and Evaluating the Effectiveness of AR Advertising and the Moderating Role of Personality Traits
Enrique Manzur M, Rafael Labra, Rodrigo Uribe B. International Journal of Advertising.

2021 - Determinants of football TV audience: The straight and ancillary effects of the presence of the local team on the FIFA world cup
M.Isabel Alvarez , Enrique Manzur M, Cristian Buzeta R, Rodrigo Uribe B. Journal of Business Research.

2017

2017 - Should I Say it in English? Exploring Language Effects on Print Advertising among Latin American Bilinguals
Ricardo León D, Rodrigo Uribe B, Cecilia Alvarez T. International Journal of Advertising.

2017 - Comparing Children’s explicit and implicit understanding of advertising and placement on TV
Alejandra Fuentes-García , Rodrigo Uribe B. International Journal of Advertising.

2016

2016 - Sidedness, commercial intent and expertise in blog advertising
Milenka Velasquez, Cristian Buzeta R, Rodrigo Uribe B. Journal of Business Research.

2016 - Separate and joint effects of Advertising and Placement
Rodrigo Uribe B. Journal Business Research.

2013

2013 - Evaluating the behavioral effect of junk food advertising and brand placement on children
Alejandra Fuentes-García , Rodrigo Uribe B. Annals of Nutrition and Metabolism.

2013 - Exemplars’ Impacts in Marketing Communication Campaigns
Enrique Manzur M, Pedro Hidalgo C, Rodrigo Uribe B. Journal Business Research.

2012

2012 - Comparative advertising effectiveness in Latin America:Evidence from Chile
Enrique Manzur M, Pablo Farías N, Pedro Hidalgo C, Rodrigo Uribe B, Sergio Olavarrieta S. International Marketing Review.

2012 - Sample size in content analysis of advertising:the case of Chilean consumer magazine
Enrique Manzur M, Rodrigo Uribe B. International Journal of Advertising.

2011

2011 - Looking for the audiences the effect of using partial counterprogramming and a friendlier style of news presentation
Daniel Hurtado, Cristian Buzeta R, Rodrigo Uribe B. Innovar - Revista de Ciencias Administrativas y Sociales..

2011 - Store brand and national brand promotion attitudes antecedents
Enrique Manzur M, Pablo Farías N, Pedro Hidalgo C, Rodrigo Uribe B, Sergio Olavarrieta S. Journal of Business Research.

2009

2009 - Gender, age and brand in Children’s Christmas request: A Content Analysis of Chilean Children’s Letters to Santa
Carolina Martinez T, Rodrigo Uribe B. Innovar - Revista de Ciencias Administrativas y Sociales..

2008

2008 - Estereotipos de género en la publicidad: un análisis de contenido de las revistas chilenas
Rebeca Fernandez , Enrique Manzur M, Pedro Hidalgo C, Rodrigo Uribe B. Academia - Revista Latinoamericana de Administración.

2004

2004 - The Tabloidization of British Tabloids
Barrie Gunter , Rodrigo Uribe B. European Journal of Communication.